Härlig semester

Då är vi hemma igen då, inte kul, inte det minsta. Vi tyckte verkligen tiden gick för fort och hade gärna stannat en vecka till, så nästa semster blir det iaf 2 veckor. Va riktigt jobbigt att gå på planet och veta att man skulle hem till kalla sverige. Hörde från våran familj här hemma hur kallt ruggigt och regnit det varit, medan vi har haft runt 38 grader "i skuggan"

Semestern börja iaf förra torsdagen kl 4.00 på klockorna pep. Då var det bara att gå upp klä på oss och ta med vår packning i bilen och ratta upp till arlanda, där lämna vi vår bil på långtidsparkeringen och tog anslutningsbussen till terminal 4 för att checka in. ca 2 timmar skulle vi fördriva där innan planet avgick, så det blev ju så klart frukost och så shoppa vi lite på tax freen, vips så hade klockan gått och det var dags att borda planet, sedan gick resan mot varma breddgrader som på räls (förutom att vi satt bakom en sjuk snubbe som smitta ned jocke)

Klockan 14 (grekisk tid) efter 4 timmars färd var vi entligen framme och när vi kom ut ur planet så slog hettan mot oss som en vägg, ja det var till och  med varmare än förra året. Vi hämta vårt bagage, gick på bussen och hade sedan 2½ timmes transfertid tills vi kom till hotellet. Men det gick smidigt och fort det me, vi längtade ju verkligen efter att äntligen kunna starta smestern på allvar!

När vi väl var framme så hämtade Jocke våra nycklar till rummet och även en välkomstmapp. Sedan begav vi oss till vårt rum och oj vilket rum sedan. Förra året hade vi ett fint rum, men i år Oj. Helt sjukt vilket rum. Typ lyxvariant med värsta stora terassen mot havet, sovrum med härligt mjuka sängar och stora kuddar,vardagsrum med hörn (bädd) soffa och platt tv =) och även ett litet kök med plattor, kyl,frys och micro. Vi vart jätte jätte nöjda och där ska vi fortsätta bo när vi åker tillbaka.

Många knop gjorde vi inte sedan under veckan. Vi gick upp vid 9 tiden, åt frukostbuffe och begav oss sedan ner till vår härliga strand där vi sola och bada fram till lunch, då gick vi upp och åt lunchbuffe, sedan var det dags att bege sig ned till havet igen ända tills Linneá va blå på läpparna, då gick vi upp till rummet, satt och sola på terassen o drack öl/vin dom sista soltimmarna innan det var dags för att göra orning sig inför kvällsbuffen och showerna. Ja det bjöds på shower i stort sett varje dag som passade för både stor och liten. I år hade vi beställt all inclusive, det betyder att vi hade vår mat betald (frukost, lunch och middag) i 6 av 7 dagar. Och det bjöds alltid på storslgna buffer, fanns alltid något för alla, men för mig blev det mycke tzatsiki gurka o bröd haha men även mycket annat gott.

Vi sket i utflykterna i år, vi kände inte för det utan ville hellre koppla av och det behövdes kan jag lova, det var verkligen underbart och som sagt tidigare synd att det ska ta slut så fort!

Nu är vi hemma igen iaf, men lediga fram tills på måndag så vi hinner landa och vänja oss vid kylan haha!
Nej nu ska jag till gymgrossisten och köpa måltidsersättare så jag kan börja gå ned i vikt igen =()