Hemma igen!

Jaha då var årets semester slut, men gud så underbart vi hade det!

Självklart började ju min semester med dramatik. Dagen innan semestern fick jag veta att jag kanske skulle bli arbetslös när jag kom hem. Det fanns en tjej som var övertalig på ett annat bygge här och det innebar att jag skulle få gå eftersom jag var sist in (dum regel tycker jag). I alla fall så har det löst sig för denna gång, hoppas jag slipper mer strul nu, men man vet aldrig. Vore ju otur om jag skulle bli av med jobbet när jag trivs så bra och det funkar bra här.

Jaja tillbaka till semestern. Min Semester började med en dag hemma just för förberedelser inför själva resan. Hemmet skulle städas, Tvätt fixas, Linnea skulle lämnas till  sin mamma, Packningen skulle göras (vi väntade med den tills Linnea åkte, vill ju inte att hon ska behöva lida utav att inte få följa med) och lite ditten o datten.

Sen på fredagen (avresedagen) pep larmet klockan 2.00. Bara upp o klä på sig och masa sig nedför 3 trappor med 2 tunga väskor innan kl 02.30 då svärfar skulle hämta upp oss för att köra  upp oss till Arlanda! Resan dit gick bra. 95% av tiden var det mörkt så man såg ju inget, men det gick ju inte att sova heller pga resfeber (tror jag *ler*). Framme på Arlanda var vi kl 04.45 så det var bara att checka in och sedan strosa runt resten av tiden. Det bjöds på lite shopping, frukost och toabesök innan gaten öppnade kl 07.00!

Flygresan ner gick bra. Tyvärr satt vi vid ett vidrigt ställe, dels hade vi AC-utblåstet precis vid oss, så jag frös som en gris hela tiden. Sedan hade vi bokat o betalt för platser med extra benutrymme, men det innebar att alla som skulle på toaletten skulle springa just genom den passagen *skitkul* På Jockes ena sida satt det ett äldre tokförkylt äldre par som hostade hela tiden, så då trodde vi att vi skulle bli sjuka. Och precis brevid mig satt det en stooooor och då menar jag stoooor människa, så jag satt väldigt trångt (inte så kul). Den ända fördelen var väl att vi hade tv.n precis framför oss, så jag kunde koncentrera mig på filmen för en gångs skull, så äntligen fick jag se filmen FARSAN och den va rolig.

Äntligen Kl 11.30 landade vi på Palma de Mallorcas flygplats, det var bara att hämta upp bagaget och sedan bege sig till transferbussen som skulle ta oss till hotellet på mindre än 2 timmar haha. Jaja små smällar får man ta. För när vi väl anlände till hotellet så kunde semestern starta på allvar!

Det vart 2 veckor med fint och vaaaarmt väder (förutom 1 dag då det regna i 10 minuter o sen va lite molningt resten). Första veckan bestod enbart av sol och bad på dagarna, middag (på restaurang), goda viner och mys på balkongen på kvällen.

Andra veckan var det stormvindar på Mallorca, så då fick man ens inte gå i och bada, men det gick ju fortfarande att sola och bada sig i poolen istället om man ville. Sen kom dagen också då vi hade lite regn och mulet, men då begav vi oss ut o vandrade. Upp på ett högt berg begav vi oss, färden fram o tillbaka tog oss 3 timmar men oj däruppe var det helt magiskt och vi kunde nog åtminstonde se halva Mallorca från den toppen. Nedvägen däremot blev lite dramatisk. Det var ju ganska brant och jag hade bara mina lacoste skor på mig vilket är mer streetskor än gympapjuks, så självklart halka jag och slog mig på en stor sten och gav mig en stoooor lårkaka som minne. Men men man är ju kvinna så det var ju bara att kämpa på, men idag lite närmare 2 veckor senare är det lika stort o blått hehe. Linnea sa att jag  nog kommer få ha kvar det i fem år, haha det hoppas jag inte!

2 dagar innan avresan hem så besluta vi oss för att hyra bil och besöka lite andra platset på Mallorca. Så vi åkte först till Alcudia, men fick avsmak där, det va verkligen söderturistat, bara små sparköp och snabbmat överallt. Vidare därefter åkte vi till ett ställe som heter Far De Cap Formentor. Det är en gammal fyr som ligger på en udde 210 m över havet. Det var helt magiskt, bara hav och klippor så långt man kunde se. Fast vägen dit var inte lika roligt, bara smala slingervägar *usch* När vi var klara där så åkte vi vidare. Nu styrde bilen till Manacor, där tillverkas världens tredje finaste pärlor, men usch va dyrt. Iaf så kunde vi ju inte åka hem utan att köpa något som minne, så vi köpte såklart ett silverhalsband med en liten pärla till Linnéa, och ett rent pärlhalsband, armband och örhängen till mig, verkligen ett minne som man kommer spara hela livet och sedan ge bort till barnen. Sista destinationen var en liten hamnstad som heter Cala Rajada, väldans fin plats. Där kunde vi utföra lite shopping, både av souvrenirer  och goda viner som vi ville ha med oss hem! Självklart åkte vi ju genom massa mysiga byar på väg till våra destinationer, men tyvärr hinner man ju inte stanna o spana in allt när man bara hyr bil 1 dag.

Sista dagen blev det sol, bad, middag på en mysig italiensk restaurang och packning så klart. Usch det tog verkligen emot att åka hem, men allt roligt måste ju ha sitt slut det med så att det kan komma nu roliga saker.

Hemresan var i alla fall mycket bättre. Vi lämnade hotellet kl 8.30 och resan till flyget tog inte lika lång tid för det var inte lika många att hämta upp, vilket var skönt. På flygplatsen shoppa vi lite taxfree och sedan lyfte planet kl 11.45 och anlände till stockholm kl 16. Och där på Arlanda stod våran lilla älskling o vänta jätteotåligt på oss. Lilla gumman hade saknat oss jätte jättemycket, så där hade vi kramkalas. Sen va det bara att rulla hemmåt och så va den sagan slut.

Håll utkik så kommer bilder snart här med.