Träning över förväntan

Idag så tog jag mig till gymmet som sagt. Och hej va det gick. Ja över förväntan. Det blev både högcardio O styrka (rygg, mage, armar o axlar) och ja jag klarade samma vikt som sist. 25kg viktskiva för rygg, 10kg för biceps, 7kg för triceps, ynka 4kg för axlar (wiplashen låter mig inte gå högre) och 16kg kettlebell för mage. Kanske inte säger så mycket för er men huvudsaken jag vet ;) 

Jag kör oftast på samma koncept jämt då jag har mina övningar som jag tycker funka. Men jag sitter ofta o söker inspiration på nätet för att testa något nytt. Ombyte förnöjer och ja kroppen vänjer sig ju lätt vid en träningsform så inom styrka är det bra att ändra program lite då och då.

Nu hoppas jag oxå få till kosten. Jag började inte idag då jag hade planer med lunch o fika inbokat. Men imorn så är det dags. Det är alltid lättare när man jobbar att hålla sig till diet som jag nu bestämt att det återigen ska bli Intermittent fasting. Fasta mellan 22-15 och sen äta mellan 15-22 med fokus på lågkalori/mycket protein. Om ni undrar varför jag har lagt min fast på den tiden är just på grund av att jag har planer på att försöka komma i säng vid 21.00 på vardagar (Måste göra det även om jag vet problemet med Max sömn). Även sömnen är a och o vid träning och viktnedgång. Och innebär det att jag kan få nån extratimme sömn innan Max vaknar första gången så är det bara positivt. Sen är det ju inte skriver i sten men som sagt så är det ett mål och klarar jag det så är det ju bara mellan 15-22 som jag kan äta på vilket blir en något  längre fasta.

Jag vet ju att jag klarade detta och mådde superbra innan jag blev gravid med Max. Så nu kör vi på igen o hoppas på positiva resultat. Ja för jag kommer aldrig e mig förän jag är nöjd med mig Själv oavsett vad andra tycker, tänker och säger ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lina

Träning - LCHF - Familj - Barn - Resor - Inredning

RSS 2.0