Optimal ketos o pannacotta

Idag va jag till Apoteket och köpte ketos-stickor. Trots att jag äter extremt lite kolhydrater så vill jag ändå vara säker på att jag inte misslyckas. Så direkt efter tog jag mitt första test och det visade såklart att jag är där jag vill ligga. 

Nu ikväll så gjorde jag en lchf-pannacotta till mig o Jocke. Ja jag fick även honom att hoppa på denna gång, lite roligare då. Och jag var jättenojjig att jag brutit ketosen. Även om den innehåller lite kolhydrater så kanske det blev mycket tillsammans. Men Stickan visa samma som tidigare. Så skönt!

Så nu behöver jag inte vara orolig för att bryta den om jag kör på någon lchfdessert. Fast jag klarar mig ganska bra utan sötsaker. Men herrn i huset är en liten Gottegris o då är det själv svårt att hoppa.

Vaniljpannacotta

2 gelatinblad
5dl grädde
1tsk vaniljpulver (ej vaniljsocker)
1/2 dl steviaströ från Ica.

Koka upp grädden med vaniljpulvret, under tiden lägg gelatinbladen i blöt 5 min. Ta bort grädden från plattan när det kokat upp. Blanda i steviaströ o gelatinbladen tills det smält samman. Sila bort vaniljfröna och häll sedan i serveringsglas. Låt stå i kylen minst 2 timmar.

Hallontopping

200g hallon (bäst är favorit från citygross, endast 2g kolhydrater)
1tsk steviaströ från Ica 

Koka upp hallonen tills det är en röra. Blanda i steviaströ och mixa tills det blir jämt. Lägg i glasen när det återstår ca 30 minuter kvar av kyltiden.

Smaklig spis




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lina

Träning - LCHF - Familj - Barn - Resor - Inredning

RSS 2.0